Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Polo 00:a som knackar i motorn! Vad e galet???????

Startad av BRUTTAN · 2010-03-08 · 24 svar

fredo
Min data bökar....länkarna funkar inte o få upp......

@a128 55393 wrote:
har du kollat dessa:
https://www.bildelsbasen.se/?link=search&ggl=s12&searchmode=1&vc1=202
https://laga.se/steg2o3.aspx?bilkod=4932&bilnr=79
?
tips beakta motorkoden samma motor kan evt. sitta även i audi, seat och skoda

annars ta ned oljetråget och känn/kolla efter glapp i vevlager och titta på kolvarnas undersida

före allt annat är det viktigt att göra en ordentlig diagnostik på vad felet är
aw73
prova att lägga till följande efter [url]https://www[/url].

bildelsbasen.se
laga.se

använd Ctrl+C samt Ctrl+V
fredo
Alla tips på vart & pris är av stort intresse!!
Ludde_57
Länkarna ovan är nog bästa tipset vad gäller komplett motor, lös vevaxel är nog svårt att köpa begagnad.
fredo
Finns 2st motorer,båda vill ha 15.000:- :eek::eek: Tycker jag e förmycket!! Kan jag köpa annan motor bara för att plocka bort vevaxel?? eller måste det ifrån likadan motor??

@Anders P 55538 wrote:
Länkarna ovan är nog bästa tipset vad gäller komplett motor, lös vevaxel är nog svårt att köpa begagnad.
Meken
Det finns en vevaxel på www.bildelsbasen.se (länken till den funkade inte) Dock utan angivet pris.
Är du sugen på att demontera en vevaxel ( pris 300:-) själv så finns alltid www.returbilen.se
Om det finns någon med samma motorkod ?
Meken
Ludde_57
Ja 15000 kronor är väl mycket, men ställ en fråga via länkarna om att köpa lös vevaxel.
Med lite tur kanske det finns en motor med haveri på kam/topp som du kan köpa billigare och ta veven från.

Men generellt tror jag få skrotar delar på en hel motor för att sälja vevaxeln om de inte samtidigt kan sälja topplock mm.

Kolla köp & sälj på specifika märkesforum, kanske har någon skrotat eller trimmat bilen och fått "din" motor över.
slirfeldt
Är det nu verkligen bekräftat att det är just vevaxeln som är defekt? Och det stämmer att tex skrotarna sällan säljer lösa motordelar som nämda vevaxlar,, där torde större odds ligga i att söka på märkesforum och diverse annonsplatser.
aw73
undrar om just denna 1,4 om det är möjlig att demontera vexaxel utan att sabba blocket
vilket ej ska gå enligt rephandboken till VW golf

att det är vevaxeln utan att det gäller ett totalhaveri låter ossanolikt