Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

saab frågor

Startad av lucille · 2008-11-03 · 18 svar

polco
Hehe allvarligt talat så tycker jag det ser lagom ut med 30 mm sänkning tillsammans med artontummare på SAAB 9-5.

Jag tycker du bör byta ut alla 4 fjädrar då du inte vet vad som sitter där innan + att kvaliteten på sänkningsfjädrar inte brukar vara det bästa så det är skönt att få allt nytt.
pippi
@Pundahl 38248 wrote:
enligt clems åldersskala då lucille så borde du vara 24 snart 25 år kan det stämma? :)


haha tack för komplimangen :p men jag är "bara" 23 :D
pippi
@clem 38251 wrote:
Hehe allvarligt talat så tycker jag det ser lagom ut med 30 mm sänkning tillsammans med artontummare på SAAB 9-5.

Jag tycker du bör byta ut alla 4 fjädrar då du inte vet vad som sitter där innan + att kvaliteten på sänkningsfjädrar inte brukar vara det bästa så det är skönt att få allt nytt.


ja jag har kommit fram till att byta hela alt ihopa. det enda jag hittar till min på speedparts är 35mm fram och 30mm bak. kan de bli bra? eller vart ska jag köpa fjädrarna för att få bra kvalité?

ja jag tycker att den ser jäkligt bra ut som den är nu och ajg kan inte tänka mig att den är mer sänkt än 30mm - det känns så naturligt.
Megahega
Emblemet på huven har jag bytat.. jag tog en skruvmejsel från insidan (finns centreringshål där) sen slog jag ett slag och emblemet flög... Sen e de bara använda rödsprit för att få bort limmet... sen dit me de nya :)@lucille 38121 wrote:
har precis köpt en 9-5a 98:a och med den följde det med jättefina 18" fälgar med 225/40-18 däck. däcken var otroligt snedslitna - kan det bero på att det är nåt fel på tex framvagnen och bakvagnen? eller är de för breda och slår i inne i hjulhuset i kraftiga gupp? det är på insidan av alla däck de är slitna. förra ägaren säger att fjädrarna är helt slut och slår igenom för minsta lilla - men när jag hämtade den så var det 15" vinterfälgar på och det finns inte en tendens att den slår igenom.

vad tror ni?

sen en fråga - hur gör man för att byta emblemen på huv och baklucka? :D