Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Signalhorn

Startad av kjelllin · 2006-10-23 · 15 svar

johanper
@kjelllin 16773 wrote:
Har en VW Vento-93, och mitt signalhorn har helt plötsligt slutat fungera.
Men har hört att de inte är säkert att de är trasigt, nån har sagt till mig att man kan knacka lite på själva signalhornet så kan den "hoppa" igång igen.
Nån som vet exakt vad ja ska göra??
Har knackat lite här o där, men vet riktigt inte vart?


Ofta beror det på att hornen är av lättmetall, och medför korrosion mot stålplåten. Lossa fästena och spruta på lite 556. Drag åt skruvarna igen och rör samtidigt hornen, så att oxiden skrapas bort. Det borde hjälpa....B