HA...! Nu kan jag snart åka och besikta utan att ta den dyra omvägen förbi SFRO. Jag lägger karossen på ett 112" chassi från GM (-68 t.o.m -75). Frågade SBP och dom kallar det bara karossbyte så det skulle inte vara nåt problem.
SFRO (https://www.sfro.com/)utför inte längre (tills vidare?) besiktningar för amatörbyggda fordon. Undrar vad man kan tänkas göra med ett halvfärdigt bygge som var tänkt att komma ut till våren och som man har lagt ner en förmögenhet på och ungefär hur många timmar som helst i garaget. Känns som man vill strypa nån.....
Jag har iof. garderat mej lite genom att bygga efter SBF:s tekniska regler för special saloon, så jag kan använda min bil på tävlingsbanan (dragracing, banracing) men alla andra som gjutit, svetsat, konstruerat och försakat......
Undrar om det går att påverka ett beslut och vem är det man ska smöra för, så att vi kan fortsätta att bygga?