opelmicke:Nä jag är inte avundsjuk för att inte ha en volvo, skulle aldrig byta bort min 9000T mot en apvolvo. Vadå svårmeckad? Inte alls svårmekad tycker jag. Sen att det inte finns oceaner av plats runt motorn gör det inte så svårt att mecka tycker jag. Sen vad du menar med riktig pesonbil det får du nog utveckla lite.
Anders P:Okej, volvon är hållbarare men det väger jag upp med att SAABen är en bra mycket mer rolig bil både att köra och att åka i. vilket Och om inte utveckligen hade gått framåt så hade vi alla åkt i hållbara volvo 240. Klart att bilarna inte håller lika bra om dom är lite mer nytänkande istället för bakåtsträvare. Inga innertak ramlar ner i kupen på saab9000 vad jag vet. Och det där med innerutrymmen får du nog ta tillbaka. SAAB 9000 klassades tack vare sina fina innerutrymmen som en "Large car" medans tex volvo 240 och 740 räknades i klassen under. Visst saab 900 og är inte så stor invändigt men det är inte heller volvo 240. Dessutom så var det SAAB 9000 som i 10år räknades som den säkraste bilen på svenska vägar och det var Inte volvo 740 och Inte volvo 240.
Tåjååta skrev: sen vad du menar med riktikg personbil får du nog utveckla lite. Jag mena att Volvon 240 är en riktig personbil för att dom kan man laga hur lätt som helst har jag fått veta i alla fall :D sen att volvon är en perfekt jobbar bil om man drar bilsläp m,m. Det enda som jag tycker är bra med saab det är att man kan bygga om dom till folkrace :p
jag skiter väl i om din saab är säker alla tycker ju om olika bilar. Vill nån ha en 240 så får väl han ha det jag fundera faktiskt oxå på en 240 :upp
sen har väl denna tråd spårat ur lite vad gäller Tobbes fråga tycker jag ;)
Micke
opelmicke:Att du skiter i om en SAAB är säker förvånar mig inte alls för tänkte man lite på det så skulle man inte åka opel kadett. Var väl mer riktat som köptips för dom som har ungar eller familj och vill åka lite säkert. Och sen när räknades en bil som en "riktig personbil" bara för att den är lättskruvad. En volvo 240 går sönder lika ofta som vilken annan bil somhelst skillnaden är att den är billigare att laga. Inte ens i folkrace så är volvo överlägset så jag tror inte att jag kan hitta nån fördel med volvo. Och nog har tråden spårat ur allt men inte fan var det jag som börja hacka om avundssjuka för att inte ha en volvo mm. Självklart så får man ha vilken bil man vill men man får tydligen inte säga att SAAB är en bra bil. Om du inte kan laga en SAAB så träna lite mer då för fan för dom är inte värre att hålla på med än nått annat.
om man har familj så kanske saab är bra för dom med ungar och familj.
Faktiskt så är min lilla Kadett betydlig mer lättmekad och bättre än din j*vla saab 9000. Om du ska köra saab så köp en 900 istället för en låd aktig 9000 :p volvo är inte bra i folkrace men det är däremot saab 99/900 och till och med låd 9000. Jag kan inte hitta nån fördel med en rostig saab 9000 då är volvo 240 mycket bättre. Nu slutar vi tjafset här annars låser admin denna tråd :upp kanske så tåjååta håll dig i skinnet :p :e
Lätt mekad:Ja Bättre:Nej. opel kadett är en liten skitbil som körs av gamla kärringar. Kom för fan inte och snacka lådform om du åker opel kadett och ska ha en volvo 240. Där kan man snacka lådform. Vadå rostig 9000? som om opel och volvo har tillverkat rostfria bilar. 240, vectra, kadett, . Usch. Skärp dig själv för fan, var ju du som sänkte nivån hit.
nej du har rätt om kadett rostiga och hackar jämt. Jag fattar inte hur jag kunde välja en kadett X( ärligt talat så är 240 opel och alla äldre bilar är rostiga utom dom som sköter sina pärlor väl i norrland. Saab 9000 är vad har hört en bra bil.
Sorry tåjååta för allt dumt jag sagt om saab :x
Micke
KKrister Lindholm2003-09-17 · #SKÄRPNING!!!
Nu vill jag inte höra mer internt gnabb om era Oplar & Saabar i den här tråden!
Skicka PM till varandra iställer & låt oss & framförallt trådskaparen slippa se eran penismätning...
Skywalker wrote:
SKÄRPNING!!!
Nu vill jag inte höra mer internt gnabb om era Oplar & Saabar i den här tråden!
Skicka PM till varandra iställer & låt oss & framförallt trådskaparen slippa se eran penismätning...
Penismätning, hehe den var bra. Jaja ibland får man väl kasta lite skit va ;)
Japp mycket bra sagt för tåjååta som snackar strunt om opel ;)
KKrister Lindholm2003-09-21 · #OpelMicke har tydligen inte fattat ett smack.. Tråden stängs!!!