YYtterbysnillet2006-09-11 · #Ta ner växellådan??? Sitter givaren sämre till på 240 än vad den gör på 940 då alltså....!?! Bytte på sambons 940 i somras...tog 7 minuter...... :rolleyes:
//David
nybbe_gefle wrote:
Ta ner växellådan??? Sitter givaren sämre till på 240 än vad den gör på 940 då alltså....!?! Bytte på sambons 940 i somras...tog 7 minuter...... :rolleyes:
//David
Ja, ta ner växellådan X(
Utrymmet bakom motorn är väldigt trångt, och det underlättar inte att det finns en bensinvärmare monterad intill grenröret.
Sedan satt den gamla givaren så pass fast, att inte ens då jag hade hela fästet löst och uppsatt i skruvstädet.
Och vred på givaren med en stor polygrip, ville den lossa speciellt lätt.
Vid återmontering av den nya, slipade jag ur fästet med sandpapper för att underlätta ev, framtida byte.
Den nya givaren var det "kastpassning" på, men den gamla fick tryckas med milt våld på plats då jag provade efter urputsning av hålet.
Många tankar på skrotning fanns under mitt felsökande kan jag säga.
Hej byt lambasonden så ska du se att den kommer att gå bra Volvo kan inte mäta o se on det är fel på den hade min bil inne på volvo men han fick inge ordning på den så köp en lambda på en bildelsbutik o INTE på biltema byt så gå den nog bra sen. MVH Perra
Har förpumpen gått sönder så kan huvud pumpen ge sej.
startar/tänder bilen om du testar med Startgas?
ist byt huvudpumpen med.
om det är volvo som har kollat på bilen, reklamera arbetet de' har gjort
eftersom felet kvarstår.