Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Touran motorlampa lysser hjälp

Startad av samko · 2012-11-06 · 22 svar

GooraBoofBexy
nu när jag kanske har försökt o förklara vad som är byt kan någon veta om det finns andra tempgivare som man kan byta är tacksam för alla svar samtidigt tacka jag alla som vill hjälpa tusen tack!
Nitrogen
Om nu tempgivaren som sitter på termostathuset inte är bytt, så är det den som gäller. Några andra finns inte vad jag vet, mer än den som styr kylfläkten, och den sitter i kylaren.
GooraBoofBexy
Tack för din svar termostathuset var en plast grej som var inbakad termostaten och det var en givare ovanpå men du säger det finns en som sitter i kylaren så kanske imorgon ska jag försöka köpa ett nytt o byta är det svårt byte eller.....
Nitrogen
Nej, vänta nu! Den som sitter i kylaren styr bara kylfläkten, och kommer altså inte påverka mätaren. Min tanke var att dom kanske bytt den, med tanke på att den ena felkoden varnade för problem med kylfläkten. Om du har problem med att mätaren visar "fel", ska du byta den givaren som sitter på termostathuset. Om dom bara bytt huset, så har dom ju inte bytt givaren eller termostaten! Bara själva huset. Men vad var problemet från början? Varför böts huset?

Edit: Såg nu att du har problem med lysande motorlampa. Då är det troligt med dålig tempgivare med tanke på felkoderna. Ev dålig termostat också, om den är elektrisk på dessa modeller. Vilken motor är det?
GooraBoofBexy
Hej touran 2.0 fsi har byt termostathuset med termostat inne i huset samt det var en givare på själva termostathuset o dom sa att den givaren var tempgivaren ska dit på måndag o läsa av vad som är fel nu men mätaren tempmätaren spökar hela tiden samt ac fläkten är i gång hela tiden det var därför byte dom termostaten med hela huset det gick inte att byta bara termostaten men efter 2 dagar tänds motorlampan o mätaren spökar igen...
Nitrogen
Ok... Helt klart bäst att åka tillbaks till verkstan. Dom har ju inte fixat felet, så det är helt klart hos dom ansvaret ligger.
slirfeldt
Jo som sagt av din historia att dömma så har inte den verkstaden utfört ett korrekt arbete för den bilen..
GooraBoofBexy
Ja jag tror det också ska se imorgon vad har dom att säga men jag tänker inte betala igen för arbetet i alla fall
Stort tack till er för ärat engagemang Tack ska ni ha det uppskattas verkligen .
Tack på förhand!