Motorforum.nu

ForumOff Topic

Vägverket och barmarksstrategin !

Startad av ingesalt · 2008-01-12 · 0 svar

ingesaltTrådstart
Vägsaltet dödar människor, materiel och miljö !

Fram för trafiksäkra och bra vintervägar - bort med vägsaltet och vägverkets barmarksstrategi !
Sverige har fyra årstider och vintern är som bekant en av dem. När vintern kommer, då vet de allra flesta av oss bilister, att det är dags att vinterutrusta våra bilar, ställa in oss på att framkomligheten i vissa fall kan vara begränsad och förbereda oss på ett annat körsätt - anpassat till väglaget.

Detta gäller dock inte, av någon outgrundlig anledning den tunga trafiken, som kräver att få fortsätta att köra som om ingenting har hänt och på samma typ av däcksutrustning !
I stället för att ställa krav på åkerier, bussbolag, utländska speditörer med flera, så satsas miljoner på forskning, vars syfte tycks vara att befria dem från, att vinteranpassa sina fordon med lämpliga däck för vårt klimat och svenska vintervägförhållanden !

Läs mer på https://www.nordiq.net/saltupproret
och skriv på namnlistan mot saltningen !
_________________
Sven-Olof Andersson

Fler trådar i Off Topic