Motorforum.nu

ForumOff Topic

varför är jänkare så dyra??

Startad av OpelMicke · 2004-01-17 · 11 svar

OpelMickeTrådstart
filosofen om att jänkare är värda mycket slog till :)
men varför är gamla Biuck Galaxie Cadilac m,m så dyra?
visst dom är fina och eftertraktade men man kan hitta en rostig skrot färdig 60 talare för 50000 kr även cabbar men dom brukar vara något dyrare. Men om man kollar på en vanlig gammal 60 talare tex en toyota eller mazda så har inte dom stigit i värde.
En fin jänkare kan man få för en hundratusen och en vanlig gammal Mazda för tusen kr.
En jänkare bara stiger o stiger i pris oavsett skick varför :q
något att fundera på :OO
Jason
Lagen om tillgång och efterfrågan kanske?
Krister Lindholm
Kan man verkligen jämföra japanare & jänkare från 50-60talet i en o samma mening? :e

Självklart är den stora, vräkiga, eleganta, mytomspunna, legendariske, effektstinna, lyxiga, etc etc jänkaren värd åtskilligt mycket mer än en liten söt & mest troligt sedan länge upprostad japanare från samma årtionde, det kan man väl räkna ut med lilltånageln?
tordpet
Finns det över huvud taget kvar några japanska bilar som är över 30 år gamla? :q
OpelMicke
Tåjååta wrote:
Lagen om tillgång och efterfrågan kanske?

jo så är det nog.

skywalker: nej det går inte att jämföra en vanlig gammal bil mot en stor lyxig jänkare. Jänkarna är mer eftertraktade än dom vanliga så kallade vardagsbilarna ;)

sirpeter: det är nog tveksamt om det finns nån japanare över 30 år det finns nog nån avställd i nån lada men annars är dom nog uppätna av rosten :e
MP4
Hur menar ni nu???? Om jänkare är dyrare p.g.a lagen om tillgång&efterfrågan,samtidigt som ni tror att alla japanare från 60-talet har rostat bort,borde då inte dom få som är kvar vara dyra :q
Krister Lindholm
MP4 wrote:
Hur menar ni nu???? Om jänkare är dyrare p.g.a lagen om tillgång&efterfrågan,samtidigt som ni tror att alla japanare från 60-talet har rostat bort,borde då inte dom få som är kvar vara dyra :q
Om du får välja mellan en Datsun från 1960 & en Chevrolet från 1960.. Vilken känns mest intressant? ;)
OpelMicke
Skywalker wrote:
MP4 wrote:
Hur menar ni nu???? Om jänkare är dyrare p.g.a lagen om tillgång&efterfrågan,samtidigt som ni tror att alla japanare från 60-talet har rostat bort,borde då inte dom få som är kvar vara dyra :q
Om du får välja mellan en Datsun från 1960 & en Chevrolet från 1960.. Vilken känns mest intressant? ;)

En Chevrolet skulle kännas mest intresantare än Datsun.
Krister Lindholm
OpelMicke wrote:
Skywalker wrote:
MP4 wrote:
Hur menar ni nu???? Om jänkare är dyrare p.g.a lagen om tillgång&efterfrågan,samtidigt som ni tror att alla japanare från 60-talet har rostat bort,borde då inte dom få som är kvar vara dyra :q
Om du får välja mellan en Datsun från 1960 & en Chevrolet från 1960.. Vilken känns mest intressant? ;)

En Chevrolet skulle kännas mest intresantare än Datsun.
Du undrar inte ibland varför du undrar över vissa saker som du uppenbarligen redan har svaret på? ;)
·
Samma sak med gamla HD som kostar mer än en ny japansk hoj. Inte är det då kvalitén man betalar för... Som tur är har även HD-åkarna börjat inse att det inte är någon tjusning att stå och kicka i en halvtimme på en hoj som knappt håller ihop... :) Customtrenden är på väg tillbaka, kanske beror på att marknaden är översvämmad av customhojar...
OpelMicke
Skywalker wrote:
OpelMicke wrote:
Skywalker wrote:
MP4 wrote:
Hur menar ni nu???? Om jänkare är dyrare p.g.a lagen om tillgång&efterfrågan,samtidigt som ni tror att alla japanare från 60-talet har rostat bort,borde då inte dom få som är kvar vara dyra :q
Om du får välja mellan en Datsun från 1960 & en Chevrolet från 1960.. Vilken känns mest intressant? ;)

En Chevrolet skulle kännas mest intresantare än Datsun.
Du undrar inte ibland varför du undrar över vissa saker som du uppenbarligen redan har svaret på? ;)

det verkar som att man inte får ställa frågor om nåt man vet redan X(
att du ska va så snabb att klaga på andras topic :p
OpelMicke
OpelMicke wrote:
Skywalker wrote:
OpelMicke wrote:
Skywalker wrote:
MP4 wrote:
Hur menar ni nu???? Om jänkare är dyrare p.g.a lagen om tillgång&efterfrågan,samtidigt som ni tror att alla japanare från 60-talet har rostat bort,borde då inte dom få som är kvar vara dyra :q
Om du får välja mellan en Datsun från 1960 & en Chevrolet från 1960.. Vilken känns mest intressant? ;)

En Chevrolet skulle kännas mest intresantare än Datsun.
Du undrar inte ibland varför du undrar över vissa saker som du uppenbarligen redan har svaret på? ;)

det verkar som att man inte får ställa frågor om nåt man vet redan X(
att du ska va så snabb att klaga på andras topic :p

en jänkare är ju en investering=dom stiger i värdet hela tiden :h

Fler trådar i Off Topic