Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Växellåda Ford Escort XR3i och Fiesta

Startad av Krister Lindholm · · 19 svar

Jason
Får väl se hur det blir, verkar bli mycket krångel. Kanske bättre och försöka renovera den gamla lådan. Förresten bor i Söderhamn
Krister Lindholm
CarMan: Varken inre eller yttre knuten har samma artikelnummer :o
Bozzle
Skulle kunna gissa ca 6000-7000:- på en FORD
verkstad.
Ang. lager ,skulle inte byta lager i onödan
är resterande lager OK så skulle jag låta dessa få följa med 15000 mil till.Har kanske renoverat 15 sådana lådor & bytt massor av lager i onödan._________________
Börje Markus
Falu Bildemontering AB
https://www.falubildemontering.se

[ Detta Inlägg ändrades av: Fnudi den 2002-03-04 09:00 ]
Bozzle
Quote:
On 2002-03-01 18:23, CarMan wrote:
Varför inte byta alla lager när ändå lådan är isär!
Dom dör kupade brickoran brukar man jag alldrig byta.
Samtliga lager & alla packningar o låsringar går väl på 1200:- om jag får gissa.
jobbet tar ca 3 timmar ( med lös låda)

Hur vet man om diff lager förspänningen är ok om man ej byter dessa brickor



[ Detta Inlägg ändrades av: Fnudi den 2002-03-04 11:48 ]
CarMan
Jag har alldrig bytt desa brickor!
Det är ju 2st fjäder brickor, som inte har någon anledning att mattas.
Men dom kostar väll inte så mycke så man kan väll byta dom när man ändå har allt i sär.

6000-7000:- Kostar det nog om man lämnar in hela bilen. Men om man kommer med en lös låda så blir det nog mycket billigare.