Sharan 2,0 ADY :fraga
Hoppande varvräknare :fraga
Trust me :h Kass vev-givare, sitter framtill på motorn nära växellådan, kontaktstycket ovanpå växellådan :utrop
Jo 2,0i heter nog ADY.
Och som sagt när motorn börjar "hacka" så lever varvräknaren ett eget liv !!
Framtill på motorn ??
Menar du då mot fronten på bilen ?
Och förresten tack för ett BRA forum.
Mvh/Jocke
Nära tråget, nära svänghjulet/växellådan. Kabeln löper ut åt höger (när du står framför) upp till kontsaktstycke ovanpå växellådan. Lätt att byta. Du behöver ficklampa och ngt insex-verktyg, givaren hhittar du på mekonomen. Du lär ha en tre-polig givare men kolla först för säkerhets skull...
Kabeln kan vara skavd så att den går at reparera men det händer ju att givaren går sönder också....den är inte så farligt dyr :o
Tack för hjälpen.
Nu fick jag äntligen något konkret att kolla upp !!
/Jocke
Min Audi 80 började likadant med ryckande mätare,då var det kolen i generatorn som var utslitna,kan kanske vara ett tips