Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

2.0 OHC kallas för pinto motor??

Startad av OpelMicke · 2005-12-10 · 2 svar

OpelMickeTrådstart
Jag undrar om 2.0 OHC i Granada års 1984 och Sierra 1987 års kallas eller är pinto motor????
Bozzle
Den Amerikanska trim vänliga motsvarande motor till OHC:n kallades för Pinto om jag inte missminner mig helt så var Amerika modellen på 2.3 liter & var utrustade med stressfläkt. Jag tror att det var så. Men vet ej var namnet kommer ifrån.
Krister Lindholm
Ford Pinto kanske..

Fler trådar i Hjälpforumet Bil