Den Amerikanska trim vänliga motsvarande motor till OHC:n kallades för Pinto om jag inte missminner mig helt så var Amerika modellen på 2.3 liter & var utrustade med stressfläkt. Jag tror att det var så. Men vet ej var namnet kommer ifrån.
Jag undrar om 2.0 OHC i Granada års 1984 och Sierra 1987 års kallas eller är pinto motor????