Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

406 2,2 sport 03 problem

Startad av Blomqqvist · 2010-02-18 · 1 svar

BlomqqvistTrådstart
Tjena! är så att jag fått lite problem med bilen.
Kupefläkten fungerar inte fast den är påslagen och visar att den är igång på displayen. Nån som vet vad problemet kan vara och hur man kan åtgärda det?

//Ove
berit
Fläkten är nog slut, antingen kolen eller fläktmotståndet som ofta är integrerat i fläktenheten då man har kimatanläggning...

PSA har mest fläktar från Valeo och dom är såååå dåliga....leta på den och testa att banka på den, ibland går den igång...då vet du...:OO

Du ska även ta loss kontaktstycket på fläkten och kolla att det inte har bränt..också vanligt faktiskt.

När du ändå är där ska du kolla hur många stift anslutningen har, flera utföranden förekommer!

Naturligtvis har du kollat säkringen :p

Fler trådar i Hjälpforumet Bil