Min erfarenhet av automatlådor är att har dom väl börjat krångla så får man aldrig ordning på dom igen. Var oljan fin? Om den var skitig/brun eller luktade bränt har lamellerna med 99% säkerhet kilat vidare, och då är det ju garanterat lådbyte som gäller. Om det går, så provat att ta ner ventilhuset och kolla, men det brukar vara riktigt svårt att upptäcka var grejerna ska sitta och hur det funkar. Du har ju inget att förlora.
Hej jag undrar en sak,rev ner tråget på lådan och hittade 3 små nål lager på magneterna min fråga är om dom kommer från ventil huset.lådan lägger ej i 4:an inte heller 5:an men 1 2 3 funkar utmärkt sedan går lådan ner i nöd läge jag undrar om jag måste byta hela lådan eller om det räcker med ventilpaketet.mvh Janne.