Låter som om bränslefiltret ( om du har ett monterat ) är fullt av smuts.
Gör en allmän service av motorn, och kolla alla filter och slangar mm efter läckagetecken.
En annan sak, men kanske mindre trolig, är att soppapumpen kan vara slut.
Vid vanlig körning orkade den med, men vid acceleration eller hög fart så orkade den inte.
Det var en VW Golf -70 talare som det felet kom på.
Gör en allmän service av motorn, och kolla alla filter och slangar mm efter läckagetecken.
En annan sak, men kanske mindre trolig, är att soppapumpen kan vara slut.
Vid vanlig körning orkade den med, men vid acceleration eller hög fart så orkade den inte.
Det var en VW Golf -70 talare som det felet kom på.