TThornBjornTrådstart2009-03-28Hej! Jag har haft problem med höger bakljus på min 740 ett bra tag. Jag bytte ut hela bakljus"lådan" eller vad det heter i vintras. Men sen dess lyser bromsljuet hela tiden (när tändningen är på) istället för aldrig som det var innan. Vad kan detta bero på? Jag har besiktning nästa vecka, och jag anar att den inte kommer gå igenom om jag har det här problemet?
Hur löser jag detta? Bakljuset jag köpte var från biltema, var det dumt tro? Anar att kvalitén på grejerna där inte är helt 100..
Inget fel på deras grejer men har du kollat jorden?
@V6 Power 42488 wrote:Inget fel på deras grejer men har du kollat jorden?
Hur menar du exakt?
Jag kanske ska tillägga att jag är novis när det gäller såna här saker..
Är det bara bromsljuset på den ena sidan som lyser konstant? Fungerar den som den ska på den andra sidan? Iså fall leta upp jordkabeln på den felande lampan och dra en extra kabel från den och jorda den direkt i karossen.
Om alla bromsljus lyser konstant kan felet sitta vid bromsljus kontakten som sitter ovanför bromspedalen.
@Poke 42499 wrote:Är det bara bromsljuset på den ena sidan som lyser konstant? Fungerar den som den ska på den andra sidan? Iså fall leta upp jordkabeln på den felande lampan och dra en extra kabel från den och jorda den direkt i karossen.
Om alla bromsljus lyser konstant kan felet sitta vid bromsljus kontakten som sitter ovanför bromspedalen.
Japp, bara på högersidan, fungerar perfekt på andra.
Jag ska se om jag kan värva min tekniske bror så vi kan testa det du föreslog! Tack för hjälpen!