FOGL wrote:
Har en volvo 740 -85:a.
Till att börja med så har den en tendens att "sticka iväg" åt något håll när det är en ojämnhet i vägen. (tex mittlinjer). Mot detta fenomen har jag funderingar på att byta styrled och gummibussningar. Kan det funka?
Härom dagen satte jag mig ner på huk vid framdäcket och tog ett rejält tag i överkant på däcket och ryckte... det glappar...(hjulbultarna är åtdragna) Kan det vara hjullagret? Det kommer inget missljud när jag kör. Eller kan det ha att göra med ovan nämnda problem med att den "sticker iväg"?
Tacksam för svar/hjälp.
hej
det låter som om hjullagret har gjort sitt.det behöver inte låta om det när det är glapp.
Till att börja med så har den en tendens att "sticka iväg" åt något håll när det är en ojämnhet i vägen. (tex mittlinjer). Mot detta fenomen har jag funderingar på att byta styrled och gummibussningar. Kan det funka?
Härom dagen satte jag mig ner på huk vid framdäcket och tog ett rejält tag i överkant på däcket och ryckte... det glappar...(hjulbultarna är åtdragna) Kan det vara hjullagret? Det kommer inget missljud när jag kör. Eller kan det ha att göra med ovan nämnda problem med att den "sticker iväg"?
Tacksam för svar/hjälp.
hej
det låter som om hjullagret har gjort sitt.det behöver inte låta om det när det är glapp.