Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

745 b230f

Startad av Ballto · 2008-10-03 · 8 svar

BalltoTrådstart
Hej alla kunniga har problem den startar inte och har nu bytt tändspole.vevaxelgivare,tändmodul,pumprelä och pumpar men huvudpumpen är högljud endå den startar alltid med startgas och går hur bra som helst när jag kollar stiften så är dom torra har nu en fundering reläna som sitter på expan-kärlet styr dom spridarna och om det är så varför går den efter man startat den med startgas ngon som vet????
Pipo
inga felkoder??
jepe00
nej
lenaola
Du har två bränslepumpar en huvudpump och en matarpump. du har problem med matarpumpen eftersom huvudpumpen är högljud (ganska vanligt den ovetande byter huvudpump å fattar inte att felet ligger i mataren). är du verkligen säker på att den pumpar som den ska. Lossa returledningen den som går tillbaka till tanken och kolla om det flödar bensin i den då pumpen går.

Har du kollat felkoder både på bränslet och tänningen !?

när du starrtar med gas ger du pumpen såpass tidsutrymme att huvudpumpen klarar mata fram. får du nästan soppatorsk kommer den inte klara det.
jepe00
har lossat returen och det flödar bensin men om det är som du säger behövs det inte tryck när den väl har startat?
jepe00
Den startar när den stått över natten (en gång)
slirfeldt
I vilket fall bör denna mängd bränsle räcka för att iaf ge tändtendenser,,, frågan om inte problemet sitter i relästyrningen av spridarna som jag inte hållit på så mycket med, lustigt att den då startar en gång då den tex stått över natten bara.
jepe00
Har presis fövissat mig om att förpumpen går för om jag bryter strömen börjar bilen att gå ojämt på tomgång det är presis som det är något som lägger av när den blir varm???
jepe00
:eHej tog upp båda reläna vid expationskärlet och fixade lite med trådar och lödningar och nu startar den alltid kall som varm

Fler trådar i Hjälpforumet Bil