855 startar men stannar typ efter 1 sekund!?

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Penny
    Deltagare

Som rubriken lyder! Vad kan felet bero på? Kan tillägga att åkte i ett rejält gupp i vägen för några dagar sen. Hörde därefter nåt ljud bak i bilen. Trodde det var avgasröret eller nåt, kollade men såg bara att det hängde endast fast i ena “gummigrejen” satte i och tyckte det lät liiiite mindre. Men så nu idag så startar den för att sen dö. Har tyckt det luktat lite bensin bak, kan nåt ha blitt paj i och med guppet?
    Bilen skulle in på verkstad nu på onsdag för felsökning av missljudet. Men nu verkar de få mer att göra, :/

Greymane
    Deltagare

Det gick inte hål i bränsletanken när du körde i guppet?

ake spangmyr
    Deltagare

Tveksamt! Borde man ju sett massa bensin!? Kört med den 3-4 dagar sen det hände! Maken hade den i förrgår kväll till jobb, hem på morgonen och sen blev det så på kvällen då han skulle åka igen! 2 mil dit och hem. Men kanske att det läckt ut efter den trippen?! Får kolla om det luktar när jag slutat!

Nitrogen
    Deltagare

Kan ju vara immobilizern. Kan bli så om nyckeln är “paj”. Prova med en annan nyckel!

ake spangmyr
    Deltagare

Har testat med en annan nyckel, men samma! :/

ake spangmyr
    Deltagare

Nu är den iaf bogserad till verkstan! Får veta imorrn vad det kan vara för trevligt! =O

lenaola
    Deltagare

hallgivare kanske. eller det sitter en givare på kamaxeln den kan det med vara

ake spangmyr
    Deltagare

Sitter kamaxeln bak??

lenaola
    Deltagare

nej kamaxeln sitter överst i motorn. Axeln bak heter bakaxel

ake spangmyr
    Deltagare

Gaaaaah inget hört från verkstad ännu!! 😮

ake spangmyr
    Deltagare

Det var bränslerelät! Kunde man ju kollat själv med ett nytt men, men! Missljudet bak en värmeplåt som togs bort!

Puman
    Deltagare

Tja,,, en kabel till tankarmaturen kanske hoppade väck i guppet…

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Vatten i bagaget Talisman grandtour

Jag har vid två tillfäy sett att det varit vatten i bagaget vid reservdäcket. Första gången slog jag bort det och tänkte att en vattenflaska...

Strul med dragkrok Mercedes c-klass.

Strul med dragkrok Mercedes c-klass. Årsmodell 2011 Får upp varnings text i instrumenteringen när jag öppnar bildörren eller startar bilen att det är något fel...

Temp mätare sköt upp till max

Var ute och körde i ca 1h. Temperaturen låg precis där den skulle vara utan att gå upp eller ner. Jag stannar sedan i driven...

Vibrationer i ratten – Volvo V70

Hej! Har en Volvo V70 D3 manuell från 2010. Senaste tiden har det uppstått vibrationer i ratten. Vibrationerna börjar komma i 90-100km/h och blir därefter...

Posters på klassiska sportbilar

Har sedan några dagar en kickstarter https://www.kickstarter.com/projects/1062605378/classic-sports-car-posters igång för att kunna trycka upp posters av klassiska sportbilar, tyvärr har det inte gått så bra som...

Ligier js50 skakar från motorn/ratten

Har en Ligier js50 2018 årsmodell som skakar från motorn/ratten vid stillastående. Känns som att någonting sitter löst. Vad kan det bero på?