GGubbenTrådstart2007-01-30Parkerade bilen i garaget igår kväll efter ca. 10 mils körning.Idag startar den inte!..Kan det ha bildats en ispropp i bränsleledningen? Finns ca. 6-7 liter soppa i tanken. Har råkat ut för isbildning i en 745:a tidigare. :confused:
DDon_JuAnte2007-01-30 · #Bilen startade vid bogsering!!!! Och därefter som vanligt........kan det va t.ex givaren från svänghjulet som hängt sig?????
DDon_JuAnte2007-02-08 · #Sprutade CRC på alla el-anslutningar, sen har min traktor startat som vanligt.
DDon_JuAnte2007-02-14 · #Inte nu igen :-(
Startade inte.
Visar inga felkoder (1-1-1) i bägge hålen :-)
Men tror det e nånslags startspärr kopplad till fjärrstyrningen av låset som krånglar.-
Satt i bilen låste och låste upp med fjärrstyrningen, sen startade bilen omedelbart......nån som haft liknande problem?
Om man bogserar då går bilen också igång direkt. Man kan kanske koppla en tråd direkt från +polen på batteriet till tändspolen när den trilskas nästa gång?
Tycker den e för bra för skroten ännu på ett tag :D
P.S. Volvo Guard är monterat.....men den lägger väl av med tiden?
Precis som en annan *asg* D.S.
Det du först behöver ta reda på är om det är soppa eller gnista som försvinner när bilen inte startar.
DDon_JuAnte2007-02-16 · #Det e nog immobilizern som ställer till det........om den sen e kopplad till soppan eller gnistan det vet jag inte.....har ju inget el-schema på det.