Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

a140 småproblem?

Startad av drea · 2008-10-19 · 3 svar

dreaTrådstart
Hej
Vår aklass sa igår att det hade för mycket olja i sig. enligt boken så betyder det att man bör suga ur oljan som man har för mycket av? Det är bara så att vi har alldeles lagom mängd motor olja i bilen, som är en 99a:confused:
Slog upp motorhuven och såg att insugningsslangen som går till luftfiltret hade hamnat på sniskan, vilket säkert innebar att bilen inte fick den mängd luft det önskade sig, men kan verkligen detta vara orsaken till att bilen varnar för högt oljetryck????

Problem nummer 2:
Den elektroniska kylarfläkten på denna bil bör väl ända inte starta efter bara 2-3 minuters motorgång? Måste väl ända vara något galet då?
Är det någon som vet något om tempgivaren på denna MB.
Var sitter den? Kan man mäta upp detta på något sätt?

Mvh

Andreas
krale
kolla oljenivån om för mycket olja lukta om det luktar bensin eller om det är disel anars kan det inte bli för mycket olja. ja om du har ac på startar fläcktarna för att kyla kondensorn
nilerl
Nej det är ingen diesel och det är helt ok oljenivå!!!
Tycker inte den lyktar bensin heller.
Det där med ac? Ja den fungerar ej och jag har den avstängd så det borde inte påverka fläkten, om det inte är så att den kyldelen blir varm fast den är avstängd?
nilerl
:)trodet eller ej, gick ut i garaget och kollade oljenivån fär 4 gången och nu var det på tok för mycket olja i bilen, jag tömde ur ca 1 liter exakt....
Hur det är möjligt vet jag inte men någon stans gömmer sig oljan.
Nu är det väl bara köra se hur det funkar.

Så nu glömmer vi det pinsamma felet med oljan..

MEN... Vad kan det vara med min fläkt? Nu i garaget så startade jag bilen och efter ca 30 sekunder så startar fläkt jäv...

Vad kan det vara? Någon?

Mvh

Drea

Fler trådar i Hjälpforumet Bil