kolla oljenivån om för mycket olja lukta om det luktar bensin eller om det är disel anars kan det inte bli för mycket olja. ja om du har ac på startar fläcktarna för att kyla kondensorn
Hej
Vår aklass sa igår att det hade för mycket olja i sig. enligt boken så betyder det att man bör suga ur oljan som man har för mycket av? Det är bara så att vi har alldeles lagom mängd motor olja i bilen, som är en 99a:confused:
Slog upp motorhuven och såg att insugningsslangen som går till luftfiltret hade hamnat på sniskan, vilket säkert innebar att bilen inte fick den mängd luft det önskade sig, men kan verkligen detta vara orsaken till att bilen varnar för högt oljetryck????
Problem nummer 2:
Den elektroniska kylarfläkten på denna bil bör väl ända inte starta efter bara 2-3 minuters motorgång? Måste väl ända vara något galet då?
Är det någon som vet något om tempgivaren på denna MB.
Var sitter den? Kan man mäta upp detta på något sätt?
Mvh
Andreas
Vår aklass sa igår att det hade för mycket olja i sig. enligt boken så betyder det att man bör suga ur oljan som man har för mycket av? Det är bara så att vi har alldeles lagom mängd motor olja i bilen, som är en 99a:confused:
Slog upp motorhuven och såg att insugningsslangen som går till luftfiltret hade hamnat på sniskan, vilket säkert innebar att bilen inte fick den mängd luft det önskade sig, men kan verkligen detta vara orsaken till att bilen varnar för högt oljetryck????
Problem nummer 2:
Den elektroniska kylarfläkten på denna bil bör väl ända inte starta efter bara 2-3 minuters motorgång? Måste väl ända vara något galet då?
Är det någon som vet något om tempgivaren på denna MB.
Var sitter den? Kan man mäta upp detta på något sätt?
Mvh
Andreas