Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

A4 -00 Instrument + kyla = dåligt

Startad av oljanen · 2009-01-02 · 1 svar

oljanenTrådstart
Har en kompis som har en Audi A4 vars instrumentbelysning, hastihetsmätare, varvräknare slutar fungera om temperaturen är strax under noll. När det blir varmt i kupen börjar det fungera igen, typisk sommarbil:)

Kan det vara jordfel eller vad? Tacksam för råd.

Tommy
sigge21
Jo, det låter nog som ett jordfel eller annat kontaktproblem. Är nog bara att börja kolla anslutningar och jordpunkter.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil