Tror du kan ha samma problem som mej,Någon av "kransarna"vid hjulen kan ha spruckit,när jag besade min tog jag bort lampan o lossade kontakten i ABS pumpen,bromsarna är ju finfina ändå...
Hej, har en längre tid haft problem med min ABS och jag har lämnat in min bil på Audi som bytte en sensor och felsökte för 6000:- men det hjälpte inte. När de sen ville byta ABS styrboxen för 26.000:- så blev det stopp.
Din Bil har kollat samtliga givare och de kom fram till att de behövde byta en av dom, samt kollat att de sitter på rätt avstånd.
ABS-lampan lyser inte vid start och den kommer först när man kommit upp i 10-20 km/h. Efter körning då jag står stilla kan jag sätta på och stänga av ABS'en genom att trycka på knappen på panelen så den verkar fungera.
Snart dags för besiktning så nu är min undran hur och var jag enklast släcker lampan helt.
Tacksam för hjälp!
Micke
Audi 90 20V -91
Din Bil har kollat samtliga givare och de kom fram till att de behövde byta en av dom, samt kollat att de sitter på rätt avstånd.
ABS-lampan lyser inte vid start och den kommer först när man kommit upp i 10-20 km/h. Efter körning då jag står stilla kan jag sätta på och stänga av ABS'en genom att trycka på knappen på panelen så den verkar fungera.
Snart dags för besiktning så nu är min undran hur och var jag enklast släcker lampan helt.
Tacksam för hjälp!
Micke
Audi 90 20V -91