Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

ABS-bromsar

Startad av arbjalm · 2006-10-07 · 2 svar

arbjalmTrådstart
ABS lampan slocknar när pumpen kommit upp i tryck men tänds igen när man kör, samtidigt knäpper det till som om något relä slår ifrån.
Ibland kan man köra en längre tid utan att ABS-lampan tänds, då brukar det slå i pedalen när man har släpper och inte bromsar så hårt, sedan brukar lampan tändas och då kan man bromsa utan att det känns i pedalen.
Ford sierra 2,9 89:a.
fnito
Har du kollat om vakum slangen till bromsservon är skadad eller om det är ett litet hål på en broms slang.. prova även att byt reläet till abs bromsarna
steel
Det där med reläet låter intressant ska kolla upp.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil