Lite knepigt att det hände i samband med tvätten men vänta och se om den slocknar då bilen torkat upp, men annars är det tämligen vanligt då denna lampa gör sig påmind är att det vid någon ABS givare ute vid hjulet som tappat kontakten, som ofta går att få fart på igen genom att rengöra dess spår.
har tvättat bilen och sprutat med vattenslangen i motorutrymmet också i dag, skulle flytta bilen nu och då va abs lampan tänd varför? har du kommit fukt eller nåt bromsvätska finns de.