Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

ABS-problem

Startad av CHP · 2004-02-16 · 4 svar

CHPTrådstart
Någon som vet var felet sitter när ABS-kontrollampan i bland tänds
och återställs när bilen startas om på en Volvo
745 GLT 16V -89
crew
Kolla och gör rent givarna, det får inte finnas fett eller annat skit där, funkar inte detta får du återkomma, man kan mäta dom också. men det måste jag kolla isåfall.
Henka
prova att koppla ur batteriet ett tag innan du gör nåt annat det kan räcka då nollställs styrenheten, det hjälpte för mig...
Brumm
Har samma problem med min 945.

Har dok inte hittat nån lösning.

Det händer inte så ofta , kanske ett par tre gånger per år.
CarMan
Det är oftast givarna eller kransarna. Man det bästa är att mäta sig fram

Fler trådar i Hjälpforumet Bil