RRobban81Trådstart2009-07-03Jag har byt drivknut och abs sensorn på min audi a6 årsm. 98. Efter att jag gjort det vill automatlådan inte fungera som den ska den går bara på 4:ans växel. Tänkte höra om någon kunde veta vad det var för fel. Vad gör man åt det????????:utrop:utrop:utrop
Hänger det verkligen ihop???:confused:
Läs ut felkoder på ABS'n och automatlådan, så kan vi fundera sedan:utrop
Lyser det några varningslampor?
Spontant kan jag bara tänka mig att ABS givaren vid aktuell drivknut skadats, alt måltavla saknas på nya drivknuten...
satte du dit den nya abs givaren på rätt avstånd från kransen?
Hur vet man vilket avstånd den ska sitta på då??
Jag har bara tryckt in den ?? Det var en kille här med en databox men någon kopia. Den kunde inte läsa av något.
Dess kuggsegment som ABS givaren läser av mot,,,och dess avståndet brukar vara ett par millimeter.
Jag har köpt drivknuten på biltema. Om det säger något.
Säger inte mer än att jag iaf varit nöjd med dessa,, och mer framgår inte vad det är för variationer för denan modell, men spana in om det där sitter något sådant kuggsegment som ABS-givaren ska läsa av emot.