Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

abs+ slirlampan lyser ibland

Startad av stigh16 · 2011-12-31 · 1 svar

stigh16Trådstart
abs o slir lampan lyser på mb sprinter,slocknar ibland,då funkar det som det ska,någon med erfarehet o liknande
slirfeldt
Det mest vanliga vid sådana fenomen är att det blivit dålig kontakt vid någon ABS givare ute vid något hjul. Där det brukar hjälpa att dess kuggsegment vid varje hjul är dels hela och inte igengrodda med smuts. Där man i så fall försiktigt kan använda en stålborste för rengörning som där åter kan ge kontakt.

Utläsning av eventuell felkod kan med vara aktuellt att göra.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil