Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Absoluttrycksgivare saab 9-5

Startad av Ola0007 · 2011-04-20 · 2 svar

Ola0007Trådstart
måste byta absoluttrycksgivare i min saab 9-5 2,3 t vector. probmet är bara att jag ska ppå påskledighet och köra ca 130 mil med bilen. Kan detta förvärra skadan, eller vad kan hända?
adde34
Hej och grattis till det bra bilvalet, Hur vet du att det är absoluttryckgivaren som är defekt? mkt ovanligt att dessa byts, ska inte vara nån fara att köra så länge du inte varvar överdrivet mkt och buskör.
Denna brukar bytas i onödan av amatörer när det är "wastegate" ventilen vid tryckröret till insuget som är defekt.
beveasgoolet4709
var inne på felkodsläsning på saab, enligt dom är det absoluttrycksgivaren.

Hur är det med bensin förbrukningen, kan den skena iväg om givaren inte funkar som den ska?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil