MmynameisEmilTrådstart2011-04-10hej! hade problem med ac:n innan sommarn förra året.. nu är problemet tillbaka igen, jag körde iväg bilen till en verkstad där dom fixade med någon sladd som såg ut att ha gått sönder innanför fronten på bilen längst ner, (bakom kofångaren..) efter att han hade satt ihop kabeln där den antagligen hade spruckit i mitten så funkade allt igen. Vad är det för sladd? måste man ''nollställa'' något när man mekar med den? hur gör man med batteriet osv? andra gången det händer.... Tacksam för svar!
Troligen är det någon sladd till magnetkopplingen som kopplar in kompressorn mekaniskt .
Mvh Janne
Nu nämner du ju inte vad det är för bil eller årsmodell, men om kabeln sitter direkt innanför kofångaren så kan det vara till en tryckvakt vid kylaren. Med tanke på att vi inte vet vad det är för bil så är det svårt att säga om det behövs någon nollning av mjukvaran....
Det är en Mitsubishi Carisma -00, kabeln sitter bakom kylaren under fläktremmen / Emil
Okej, då är det nog kabeln till kompressorns koppling. Tuta o kör...
Fixat det nu, det var kabeln ja :).. hur kommer det sig att den spricker hela tiden då? undra om man kanske kan förstärka den på något sätt..?
Antingen sitter den väldigt utsatt och/eller så är kabeln av tveksam kvalitet. Om du byter den så var noga med att göra en fullgod inkoppling av den nya, inga sockerbitar för eventuella skarvar utan lödning och krympslang.
Mvh Janne