Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

ACC

Startad av Peter · · 1 svar

PeterTrådstart
Har en SAAB 9000 som är utrustad med acc. Nu efter det blev så kallt ute så har kylningen i systemet slutat att fungerat. Istället för svag/kall luft så kommer det varm luft, som är varmare än den som kommer när man ställer in på varmaste. Så det blir som en ond cirkel när den försöker kyla ner med varm luft :|
Någon som vet vad det kan vara ?
Peter
Kontrollera tempgivaren till ACC.n
Den sitter på instrumentpanelen,ca 15*15 mm
fyrkantig liten pryl med hål i
I den sitter en liten fläkt som drar i sig luft från kupen (för att mäta kupe temperaturen)
Om den är trasig kan man få rätt roliga fenomen

Fler trådar i Hjälpforumet Bil