Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

accord 92, bensintank

Startad av Drullbulle · 2009-08-09 · 2 svar

DrullbulleTrådstart
Min honda började läcka bensin, lokaliserade läckan till rören invid bakhjulet. När jag skarvat o fixat gick rörhelvetet av uppe på tanken! Tvungen att lyfta ner hela tanken med alla problem det innebär...

Nu verkar det inte finnas nån anslutning för detta rör ovanpå tanken och det jag trodde var soppaslang verkar vara en retur, sammanlagt går det 3(!?) slangar till tanken. Kan det stämma?

Och varför, VARFÖR, måste den enda slangen man inte vill koppla loss, nån sorts presskoppling, vara så kort så att man inte får ner tanken på marken?!

Nån som vill komma o skruva lite? :p

Tack.
Meken
Hallå ! Här har du en bild på en lös tank om det kan vara till någon nytta
https://old.bildelsbasen.se/index.php?index=default&company_id=&link=pictures&id=17517721
slirfeldt
Jo många gånger kan man säkert förundras hur vissa prylar är konstruerade, men mycket handlar det om att det ska vara effektivt och slimat vid tillverkningen,, som sedan bilägaren får svära över.

Men för att försöka klargöra denna tank är dessa båda till vänster påfyllet och den tunnare för dess avluftning, den mitten på tanken kan vara returen och bränsleledningen brukar sitta på tankarmaturens lock.

Nu nämer du inte var du håller till,, annars kan det ju vara nära till viss handräckning i alla fall,,, :-)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil