Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Airbag lampa

Startad av Feltskytten · 2011-09-12 · 1 svar

FeltskyttenTrådstart
Lampan för airbag lyser på min Sharan -96. Vad jag har fått höra kan det vara någon kontakt under stolen som rubbats med tanke på förflyttning av stolen fram å tillbaka. Kan det stämma? är det värt att krypa ner å riva för en undersökning?

Jonas
slirfeldt
Jo detta är rätt vanligt fenomen att dess kontakt där under dom båda framstolarna till respektives bältes försträckare. Har dålig kontakt och kan löna sig att kolla över hur dessa är i skick. För släckning av airbag lampan räcker det troligt inte med att frånkoppla batteriet utan man måste in i styrdatorn och där lär tex biltemas service/airbag lampssläckare 15-1398 fungera. Så även till tex deras OBD2 felkods interface 15-1385 där man även kan gå in i hela bilens diagnostiksystem.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil