Jo detta är rätt vanligt fenomen att dess kontakt där under dom båda framstolarna till respektives bältes försträckare. Har dålig kontakt och kan löna sig att kolla över hur dessa är i skick. För släckning av airbag lampan räcker det troligt inte med att frånkoppla batteriet utan man måste in i styrdatorn och där lär tex biltemas service/airbag lampssläckare 15-1398 fungera. Så även till tex deras OBD2 felkods interface 15-1385 där man även kan gå in i hela bilens diagnostiksystem.
Lampan för airbag lyser på min Sharan -96. Vad jag har fått höra kan det vara någon kontakt under stolen som rubbats med tanke på förflyttning av stolen fram å tillbaka. Kan det stämma? är det värt att krypa ner å riva för en undersökning?
Jonas
Jonas