Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

airbaglampa lyser

Startad av ensam varg · 2009-07-19 · 1 svar

ensam vargTrådstart
hej
jag har en polo 2001 som airbaglampa lyser vad kan det beror på?
hur kan man släcka lampan?:OO
berit
Man gör en felkodsavläsning så får man reda på i vilken krets problemet finns.
Sedan kontrollerar man kablaget/anslutningarna, ev ersätter kontaktstycken med löd-hylsor för bästa kontkt! Eller byter felande komponent.

Släcker lampan gör man med samma verktyg som man läser felkoder.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil