Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Är denna moped värld att köpa?

Startad av myomysan · 2009-12-24 · 8 svar

myomysanTrådstart
DERBI PREDATOR -99 30 moped

https://www.blocket.se/vastmanland/Moppe_25150091.htm?ca=9&w=1

Sonen fyller 15 i februari och jag har börjat se mig om efter en moped.
Jag vill ha en pålitlig moped som inte går sönder och som man kan få tag i reservdelar till. Det ska dessutom vara billig, gärna mycket billig.

mvh Eva
sebbe
sebbe
den startar ju inte, men något i den stilen ...:)
Patrik Levin
@mynameisEmil 51711 wrote:
den startar ju inte, men något i den stilen ...:)


visste inte att "tjurig" betydde att den inte startade....
Glömde skriva att den ska starta.... det är viktigare än att den är billig...
mvh eva
sebbe
jag menade den som jag skickade hehe :)
slirfeldt
Den första förslagna kan mycket väl vara något att satsa på och ta reda på i vilken form den är "tjurig" som kan ha flera olika betydelser i dessa sammanhang,, och reservdelar lär det inte vara några större problem med oavsett fabrikat.

Men visst köper man billigt kan ju risken vara att man i längden köper dyrt så att säga,,
MoPar 66
Köpte en TMS Classic till tösen o den funkar bra men det är ju en sk Kinamoppe men den gör vad den ska.
https://www.tmsmotor.se/system/search/product.asp?id=6316


såg att de har Mellandagserbjudande - 5995:-/inkl. moms och Frakt!
https://www.tmsmotor.se/


Billiga reservdelar finns här om så skulle behövas
https://webshop.cas-produkter.se/sv/category/152/baotian_classic_qt_9
landy88
@MoPar 66 51725 wrote:
Köpte en TMS Classic till tösen o den funkar bra men det är ju en sk Kinamoppe men den gör vad den ska.
https://www.tmsmotor.se/system/search/product.asp?id=6316


såg att de har Mellandagserbjudande - 5995:-/inkl. moms och Frakt!
https://www.tmsmotor.se/


Billiga reservdelar finns här om så skulle behövas
https://webshop.cas-produkter.se/sv/category/152/baotian_classic_qt_9


Fast det är ju en 30-moppe som eftersökas här, och den där är en 45.
MoPar 66
aha
men man måste ha AM-körkort till bägge så då kan man lika bra köpa en 45km/hmoppe

Fler trådar i Hjälpforumet Bil