Uppdatering as of igår: testade att starta - nej. Inte en hostning.
Skruvade ur ett tändstift som luktade bensin (men det kanske det alltid gör i cylindern iofs) men tänkte inte på om det var blött.
Riggade upp en startkabel mellan tändstift i tändkabeln och jord och gnistrade gjorde det.
Men jag hade byglingsgemet med mig så jag kollade felkoder.
35 Idle stepper motor - Poor or no idle control: Den jag haft sen i somras.
25 Injector valve - Low voltage: Denna är ny!
Insprutningsventil alltså? Läste nånstans att soppapumpsreläet styr mycket kring insprutningen också. Läge att byta? Annars låter det som att lyfta på topplocket och det är jag ju sådär sugen på...
Skruvade ur ett tändstift som luktade bensin (men det kanske det alltid gör i cylindern iofs) men tänkte inte på om det var blött.
Riggade upp en startkabel mellan tändstift i tändkabeln och jord och gnistrade gjorde det.
Men jag hade byglingsgemet med mig så jag kollade felkoder.
35 Idle stepper motor - Poor or no idle control: Den jag haft sen i somras.
25 Injector valve - Low voltage: Denna är ny!
Insprutningsventil alltså? Läste nånstans att soppapumpsreläet styr mycket kring insprutningen också. Läge att byta? Annars låter det som att lyfta på topplocket och det är jag ju sådär sugen på...