Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

återställning av bränslepump ford express 94

Startad av josef_snickare · 2008-02-09 · 1 svar

josef_snickareTrådstart
min ford express 94 1,4 lägger av då och då jag har lokaliserat felet till bränslepumpen och det ska tydligen gå att återställa den. men tyvärr har jag ingen instruktions bok kvar. så jag vet inte hur man gör.

tacksam för svar.
slirfeldt
Det är troligt den för ford ökända säkerhetsbrytare för bränslepumpen som strular,, och dess brytare sitter under sidopanelen på förarsidan, precis nere vid pedalerna. Ta bort kåpan och kika. Är knappen ute så har den löst ut. För att återställa så vrid tändningen till noll, tryck in knappen, vrid tändningen till läge 2, vänta några sekunder och vrid tillbaka till läge 1.

Vet många som fullständigt ledsnat på detta strul och enkelt kopplat förbi denna,,,

Fler trådar i Hjälpforumet Bil