Är du säker på att termostaten monterades åt rätt håll?
Nu är det så att jag har problem med att fylla på glykol i en Audi 100 1,8 förgasare -87 efter att jag bytt termostat.
Vätskan vill inte cirkulera, är det nåt special knep man måste till på Audi/vw 1,8 motorer?? Har ju haynes boken men den blir man inte mycke hjälpt av.
Har fyllt i vätska, startat motorn, fyllt på lite mer men det har aldrig sagt "slurp" i behållaren som det brukar göra efter ett tag. Motorn blir varm och övre kylarslangen men inte kylaren och den nedre kylarslangen??
Är det vattenpumpen som sagt upp sig eller är det fel på den nya termostaten?? Eller har jag missat något som man måste göra på dom här modellerna??
HJÄLP!!
OBS. Med glykol menar jag att det är glykolblandat vatten så ingen tror att jag häller ren glykol i bilen :)
Vätskan vill inte cirkulera, är det nåt special knep man måste till på Audi/vw 1,8 motorer?? Har ju haynes boken men den blir man inte mycke hjälpt av.
Har fyllt i vätska, startat motorn, fyllt på lite mer men det har aldrig sagt "slurp" i behållaren som det brukar göra efter ett tag. Motorn blir varm och övre kylarslangen men inte kylaren och den nedre kylarslangen??
Är det vattenpumpen som sagt upp sig eller är det fel på den nya termostaten?? Eller har jag missat något som man måste göra på dom här modellerna??
HJÄLP!!
OBS. Med glykol menar jag att det är glykolblandat vatten så ingen tror att jag häller ren glykol i bilen :)