Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

audi 100 88b startar ej??????

Startad av putte31 · 2008-04-28 · 1 svar

putte31Trådstart
har just köpt en audi 100 88b när jag fick den var kamen fel inställd men det är åtgärdat. Men nu startar den endå inte den tänder och låter som den ska starta men gör det ej. Några tips om vad det kan vara och hur ska tändningen stå på den finns märkning på fördelaren men inte på motorn. det är ju förgasare och den pumpar massor av bränsle så den surar ner sig väldigt snabbt kan felet ligga där??? tacksam för råd....
thoola
Ställ motorn så ettans kolv är i topp o ventilerna stängda = övre dödpunkt och tändläge för ettans cylinder. Kolla hur rotorn på fördelarlocket stämmer överens med märkningen på fördelaren (brukar vara ett streck på fördelarens kant). Eftersom kammen stått fel är det inte omöjligt att fördelaren fortfarande står fel.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil