Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

AUDI 100 -94 Broms problem

Startad av PTU · 2008-09-09 · 3 svar

PTUTrådstart
Hej, Jag har en helt stum broms, den fungerar rimligt bra, ABS funktionen finns men man måste nästan ställa sig på bromsen för att den skall ta så hårt.

Bromsen har alltid varit lite "segare" än andra bilar vi haft men nu har den blivit helt konstig.

Finns det någon som vet vad det kan bero på?
lenaola
Låter som nått skumt med bromsservot... tyvärr är jag inte hemma på denna bilen i detalj... Det finns en ABS pump (dyr liten rackare) någonstans som också kan ge detta felet.

Jag har varit och provkört en audi 100 -91:a (tänkte köpa men gjorde inte) med exakt de problem du beskriver så jag tror det är relativt vanligt. Ring en vag verkstad ja tror dom vet vad det är direkt....

Rapportera här vad det är för något för jag e nyfiken
wicke
har du kollat så det inte är vaccum läckage? kan ju också ge dessa symtom, gjorde det på min Saab 9000 -91, inte mycket till broms men hittade vaccum läckage, fixade detta o bromsen är som ny nästan:)
Natty
Väldigt vanligt att det är läcka i slangen från servon till motorn. Men då brukar man märka av att den går lite oroligt eler högre tomgång.

Men visst var o annan har problemet..vet inte själv,,,luftat o grejat...men utan nån skillnad. Bromsen finns ju där, så bara att använda benmusklerna:)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil