Aaudi 100Trådstart2008-05-11Hej har stora problem med co-halt över 12.
Har bytt lambda givare för insprutsenhet stift olja o filter bottenplatta för insprutsenhet..
Läcksökt med s-gas.
Svartröker o drar ca 1,4/L mil.vad gör styrbox??:
Ja det blir ju heller ingen ekonomi att köra denna bil,,, känns den slö annars? Kontrollera eventuellt hur kompression i samtliga cylindrar är, eller om du märkte någon skillnad på något tändstifts skick,,
Styrboxen är i stort en dator som tar in olika värden och sedan sammanställer en för bilen optimal bränsle/luftblandning.
@Peter H 31766 wrote:Ja det blir ju heller ingen ekonomi att köra denna bil,,, känns den slö annars? Kontrollera eventuellt hur kompression i samtliga cylindrar är, eller om du märkte någon skillnad på något tändstifts skick,,
Styrboxen är i stort en dator som tar in olika värden och sedan sammanställer en för bilen optimal bränsle/luftblandning.
Tack ska kolla komp o stift.
/Tomas