Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Audi 100 avant -88 co/halt

Startad av audi 100 · 2008-05-11 · 2 svar

audi 100Trådstart
Hej har stora problem med co-halt över 12.
Har bytt lambda givare för insprutsenhet stift olja o filter bottenplatta för insprutsenhet..
Läcksökt med s-gas.
Svartröker o drar ca 1,4/L mil.vad gör styrbox??:
slirfeldt
Ja det blir ju heller ingen ekonomi att köra denna bil,,, känns den slö annars? Kontrollera eventuellt hur kompression i samtliga cylindrar är, eller om du märkte någon skillnad på något tändstifts skick,,

Styrboxen är i stort en dator som tar in olika värden och sedan sammanställer en för bilen optimal bränsle/luftblandning.
holgesson
@Peter H 31766 wrote:
Ja det blir ju heller ingen ekonomi att köra denna bil,,, känns den slö annars? Kontrollera eventuellt hur kompression i samtliga cylindrar är, eller om du märkte någon skillnad på något tändstifts skick,,

Styrboxen är i stort en dator som tar in olika värden och sedan sammanställer en för bilen optimal bränsle/luftblandning.


Tack ska kolla komp o stift.
/Tomas

Fler trådar i Hjälpforumet Bil