AAudio-100-norrTrådstart2010-01-07Hejsan!
Jag har en del frågor som jag slänger ut i vårt avlånga land..
Ha nästa nyss köpt mej en 89 Audi 100 avant..Funkar kanon, men
nu de började de bli kallt så ha de kommit fram några konstiga fel.
De första är panelen den kan bli heltokig så fort jag slår på helljuset så tänds blinkers lamporna å drar ner på effekten på instrument panelen.De är de första felet, de andra felet så kan jag förlora halvljuset så då måste jag dra ner spaken i botten läge men då släcks instrument belysningen men får då halvljuset.. kan de hela va något glappat på baksidan av instrument panelen ???? Å en fråga till ha funderat att byta ut den korta panelen till den längre så jag får dom extra mätarna..Måste jag dra kablarna eller ä de redan dragit sedan fabriken ???? måste jag även köpa givare med ?? Så va de bra för denna gången......hoppas någon kunnig audi ägare som kan svara på detta...så skulle jag bli evigt tacksam....svar kan skrivas här eller till min epost
sa2awo@hotmail.com
Tack på förhand..
Hallå !
Här har jag ett "HETT" tips
https://audi200.se/jasmin/spakcentral.htm
Skulle tro att du har felet där . Kanske lite överkurs att laga den. Annars finns spakcentraler på bilskrotarna . Frågan är väl bara hur länge dom håller ..