Kontrollera att ledningen till temperaturgivaren är inte bruten
Hej,
Har en Audi 100 2.0, årsmodell -90. Har gått som en klocka. Nu sedan ett par månader stora startsvårigheter när bilen stått och blivit helt kall. Startmotorn drar bara runt och runt utan att ngt händer. Försöker jag sedan rulla igång bilen så startar den direkt utan minsta problem förutom att den gärna vill stanna om varvet blir för lågt innan motorn är genomvarm. Den svarar då inte alls om jag försöker gasa. Oftast så startar den inte heller sedan utan jag får dra igång den igen. Mina verkstaadskillar kliar sig i huvudet och kan inte säga vad det är. Bränslepump och kallstaartsventil är bytade. Måste vara någon form av elfel. Någon som har en bra idé?
Har en Audi 100 2.0, årsmodell -90. Har gått som en klocka. Nu sedan ett par månader stora startsvårigheter när bilen stått och blivit helt kall. Startmotorn drar bara runt och runt utan att ngt händer. Försöker jag sedan rulla igång bilen så startar den direkt utan minsta problem förutom att den gärna vill stanna om varvet blir för lågt innan motorn är genomvarm. Den svarar då inte alls om jag försöker gasa. Oftast så startar den inte heller sedan utan jag får dra igång den igen. Mina verkstaadskillar kliar sig i huvudet och kan inte säga vad det är. Bränslepump och kallstaartsventil är bytade. Måste vara någon form av elfel. Någon som har en bra idé?