Det låter som huvudbromscylindern.
Hejsan kan någon vänlig hjälpa mig med detta problem.
Har alltså en audi 80 som ibland gör så här. När jag trycker på bromsen så försvinner den längst ner presis som att den inte tar men den tar där längst ner och det känns obehagligt. Men om man släpper upp den direkt och bromsar på nytt då tar den som vanligt igen. Bromsvätska finns som det ska läker inte. Har luftat bromsarna men utan att det blev bra.
En del säger huvudbromscylindern en del säger bromsservon. Självklart köper jag en ny om det verkligen behövs men det skulle underlätta ekonomiskt om man bara behövde köpa en av dessa delar.:mad:
Tack så mycket i förväg Lena
Har alltså en audi 80 som ibland gör så här. När jag trycker på bromsen så försvinner den längst ner presis som att den inte tar men den tar där längst ner och det känns obehagligt. Men om man släpper upp den direkt och bromsar på nytt då tar den som vanligt igen. Bromsvätska finns som det ska läker inte. Har luftat bromsarna men utan att det blev bra.
En del säger huvudbromscylindern en del säger bromsservon. Självklart köper jag en ny om det verkligen behövs men det skulle underlätta ekonomiskt om man bara behövde köpa en av dessa delar.:mad:
Tack så mycket i förväg Lena