Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

audi 80, vit slang med lock..

Startad av danne · 2007-06-04 · 3 svar

danneTrådstart
hej, har precis köpt en audi 80 2.0e, 89a.
undrar ved den vita slangen med lock är till för,
den sitter precis brevid expansionskärlet för
kylarvätska..
aeqvist
Posta en bild på den vita slangen så är det lättare att ge dig ett bra svar.
corp
ett rör är nog vad det är.
undrar om man ska fylla kylarvätskan
där istället för expansionskärlet?
slirfeldt
Är inte direkt hemma på denna modell, men det mest troliga är att det rör sig om påfyllnings röret för spolarvätskan och i normalfallet bör man inte fylla kylvätska någon annan stans är i just expansionskärlet.

Du har ingen instruktionsbok som säger mer exakt vad det rör sig om?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil