Troligt är bromssystemet inte luftat riktigt och brukar så få dessa symtom,, med värdena så underlättas om samtliga kan anges, men en orsak kan vara att tex lambdasonden är dålig som då kan ge vida icke godkända avgasvärden.
hejsan!
jag är inne på att köpa mig en audi 90 20v!
men det finns några brister som besiktningen inte släppte bilen igenom.
1. handbroms otillräcklig.
2.CO,HC,Lambda värden.
han har dessutom bytt bromsok båda bak. efter det så sjunker pedalen efter och känns fjädrande?
annars så har den här killen byt kammrem och spännare och ny vattenpump på den. ny katalysator ochså! nya vinterdäck. stift .olja.filter mm.
men det jag blir lite tveksam på är CO.HC.Lambda. om lambdasonden går sönder blir det så att alla värden överstiger det godkända värdena:fraga
Tacksam för Svar/Marko
jag är inne på att köpa mig en audi 90 20v!
men det finns några brister som besiktningen inte släppte bilen igenom.
1. handbroms otillräcklig.
2.CO,HC,Lambda värden.
han har dessutom bytt bromsok båda bak. efter det så sjunker pedalen efter och känns fjädrande?
annars så har den här killen byt kammrem och spännare och ny vattenpump på den. ny katalysator ochså! nya vinterdäck. stift .olja.filter mm.
men det jag blir lite tveksam på är CO.HC.Lambda. om lambdasonden går sönder blir det så att alla värden överstiger det godkända värdena:fraga
Tacksam för Svar/Marko