Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Audi A4 2,8 Q kokar....

Startad av katten1973 · 2007-06-24 · 0 svar

katten1973Trådstart
Min Audi har läckt lite kylarvatten ett tag. Lämnade in bilen till en verkstad som satte vattenpumpen under tryck för att kolla den.
Bilen släppte inte en droppe vatten...
Sedan dess har den tappat lite då och då, lite olika mycket, ibland inte på flera veckor.
Hursomhelst..
Igår började bilen koka, vi stannade och släppte på trycket försiktigt. Visst, det hade försvunnit vatten, såklart. Fyllde på och startade igen. Samma visa, bilen kokar.
Nu börjar man ju fundera på vad felet är.
Termostaten? Kylaren? Nåtannatskitdyrt?:l
Tänkte börja med att ta bort termostaten för att kolla om vattnet går runt som det ska. Nytt problem...Hittar den inte...!
Finns det nån vänlig själ där ute som vet var den sitter?
Läste nåt om "man når den enklast underifrån..."

Heeeeeeeelp....:(

MVH//Katten

Fler trådar i Hjälpforumet Bil