Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Audi A6 svår att starta

Startad av m.e. · 2010-10-04 · 2 svar

m.e.Trådstart
Hej åter igen lite problem med bilar..

denna gången är det min Audi A6 -97 som krånglar.

När jag startar bilen så hinner jag Kanske gasa till en gång innan bilen ger upp och dör..

detta händer litte hipp som happ.. spelar ingen roll om det är kallt, varmt osv..

sedan rätt va det är så startar den igen kan gå lite ojämt då? kanske beror detta på att jag sitter och pumpar och gasar innan..

men sen inga problem alls..1 dag 2 veckor eller kanske till och med en månad senare uppstår samma problem igen.

KAN detta bero på tändningslåset?? har hört rykten om det eller är det någon annan som haft liknande problem.?

Bilen är förövrigt nybes utan anm. servad varje år osv.

tack för svar
boheme
En möjlig orsak kan vara bränslepumpsreläet.

Mvh Janne
Elmang
nej den är ny..
men är nog ganska säker på att det är tändningslåset nu :)
så de blir en ny..

Fler trådar i Hjälpforumet Bil