Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Audi som startar dåligt

Startad av Wizard_o · 2004-01-06 · 0 svar

Wizard_oTrådstart
Audi 80 1,8s -88

Jag har problem med att bilen är svårstartad när den är kall och inte är körd inom de senaste timmarna.
Man får alltså "gnugga" länge på startmotorn innan den går igång.
Provade spruta in startgas (när det var kallt ute) då startade den direkt på det och sedan dog motorn när gasen tog slut, är precis som det är som ett bränslefel.

Vet någon om det finns någon backventil på bränsleledningen? sitter det en backventil i bränslefiltret?

Tacksam för svar!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil