Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Audin dör

Startad av jonas · 2002-09-25 · 2 svar

jonasTrådstart
Hej, har en Audi 100 -84 5-cyl insprutning som går som en klocka trots många mil. Problemet är att den har dött vid ett par tillfällen under landsvägskörning, ett par minuter senare går den att starta i gen. inga konstigheter före eller efter, jämn gång-tvärt slut. Tacksam för uppslag.
gnlg
troligaste felet är bränslepumpen
beolover
Du kan även kolla reläet till soppa pumpen . har du en tänd modul på din bil kan de även vara den , den kan ställa till mycket konstiga fel. Ang servo oljan tror jag att VAG bara vill ha pengar av dig , kör med vanlig servoolja det gjorde jag i min -79:a audi 100 och de är ju samma servo .

johankarlsson35@hotmail.com

Fler trådar i Hjälpforumet Bil